tisdag 12 mars 2019

Tips om bloggar och annat bra för byggare

Har du problem med att hålla jämna steg med den ständigt föränderliga byggbranschen? Även om det kanske inte är lätt att hålla sig à jour med varje liten förändring som kommer vår väg - vi jobbar hårt allihopa - är det är viktigt för alla från byggchefer, entreprenörer och försäkringsbolag att hålla sig uppdaterade om branschtrender, nyheter och teknik. Jag tänkte passa på att tipsa om några andra bra bloggar för byggarbetare samt ge tips på bra sätt att hålla alla byggnadsarbetare säkra, skära ned omkostnader, riskhantering och mer på denna bloggen. Först och främst vill jag tipsa om att det finns många företag som erbjuder digitala stämpelklockor och tidredovisningappar 
Dags att kasta ut den analoga stämpelklockan och göra plats för den digitala! En riktigt bra app som jag personligen kan rekommendera hittar du hos https://1time.se. Den får du också prova gratis i 7 dagar, plus att om du bestämmer att du vill fortsätta använda den så sparar den din information från din prövotid. Det finns andra digitala stämpelklockor också men jag gillar 1times bäst för tillfället. 

Tips på bloggar för byggare


Tack och lov finns det många bygg bloggar och och det stora företagen är några jag kommer rekommendera att du följer som byggnadsarbetare. Här är några av mina favorit byggbloggar som jag tycker att du ska bokmärke för framtida läsning:

XLBYGG - Riktigt bra tips- och råd sida

Hos XLBygg finns en sektion som passar både proffs och hemmabyggare. Klicka dig in till Tips & Råd sektionen och välj att läsa mellan Altan och Trall, Beräkningsvertyg, Dörrar (det ska man tydligen ha i hus), Färg, Förvaring, Golv och mycket mer. Rekommenderas starkt!

Peab - Press och Media


Här hittar du många roliga branschnyheter och annan bra information om Peabs verksamhet. Även om denna sidan handlar mest om nyheter som involverar Peab är den en bra källa för nyttig information. För att besöka deras nyhetssajt klicka här.

JM Blogg

Perfekt för dig som är ny i branschen och vill lära dig mer om hur det är att vara praktikant på ett stort byggföretag. På deras blogg finner du massor av intressanta historier från riktiga människor som precis startat sina karriärer. JM Blogg är guld för dig som är intresserad av branschen men inte tagit steget in i den ännu.

Sammanfattning


Hoppas du fått lite nyttig ny information idag tack vare min blogg. Kommer försöka hålla den uppdaterad så mycket som möjligt. Dock har jag mycket att göra i arbetet. Men jag älskar mitt arbete så hoppas att jag kan komma att få dela med mig mer intressanta inlägg. Lycka till därute och se alltid till att arbeta säkert"


Svensk länkkatalog - lägg till din sajt gratis